برای تولید مغز بنه سبز چه چیز باید بدانیم؟

بنه کوهی ، میوه درختی به همین نام است که در کوهستانهای کشور عزیزمان ایران به عمل می آید. برای تولید مغز بنه سبز ابتدا پسته های کوهی تر و تازه را از درختان بنه می چینند و پس از پوکه گیری که اصطلاحاً به آن آب پوک کردن بنه گفته می شود بنه ها را در زیر سایه و یا آفتاب خشک می کنند.

برای تولید مغز بنه سبز چه چیز باید بدانیم؟

انواع بنه خشک برای تولید مغز بنه سبز

انواع بنه خشک برای تولید مغز بنه سبز

پسته کوهی خشک و بدون پوکی ملاک اصلی تولید مغز بنه سبز است زیرا با کوچکترین تغییر در پارامترهای آن ، هم قیمت و هم کیفیت مغز بنه تغییر خواهد کرد. این تغییرات اصلاً به نفع تولید کنندگان نخواهد بود هرچند مردم سخت کوش محلی ممکن است با شیطنت به نان و نوایی برسند ولی در دراز مدت این اصلاً به صلاح  طرفهای معاملات تجاری بنه پسته نخواهد بود.

تولید مغز بنه سبز از پسته کوهی های شیراز

تولید مغز بنه سبز از پسته کوهی های شیراز

استان فارس به دلیل چهار فصل بودن آن یک استان استثنایی در مورد کشت و تولید محصولات ارگانیک و داروهای گیاهی است که بنه هم یکی از این محصولات است که در این استان وجود دارد. شمال تا جنوب این استان همه مملو از نعمتهای فراوانی است که مردم این دیار با سخت کوشی و همت فراوان خود جهت پیشرفت در صنعت محصولات و داروهای ارگانیک و گیاهی گامهای مهمی برداشته اند که در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر رسیدن این تلاش ها خواهیم بود ان شاء الله. یکی از این محصولات، برداشت پسته کوهی یا بنه از کوهستانهای زر خیز این استان است. مردم بومی شهرستانهای اقلید، پاسارگاد ، آباده طشک ، ارسنجان و نیریزو داراب و … با زحمت فرآوان در اوایل مهر ماه اقدام به چیدن پسته کوهی ها کرده که این روند تا اواخر ابان ادامه پیدا می کند. آنها پس از چیدن بنه های سبز اقدام به آب پوک کردن آنها میکنند تا محصولی که به دست تاجران می رسد کمترین میزان پوکی را داشته باشد.

مصرف پسته کوهی خراسان برای تولید مغز بنه سبز

مصرف پسته کوهی خراسان برای تولید مغز بنه سبز

کوهستانها و ارتفاعات شهرستان خواف و بیرجند همچنین سرخس و قوچان سرشار از جنگلهای بنه هست یعنی از شمال تا جنوب استان خراسان همگی دارای تنوع پوشش های گیاهی است که یکی از این نعمتهای خدادادی جنگلهای بنه هست. میوه این درخت کمی از میوه های سایر استانهای کشور که از پوشش جنگلی بنه بهره می برند درشت تر است ضمن اینکه رنگ آبی مایل به سرمه ای این میوه را هم میتوان از تفاوتهای آن با سایر بنه های کشور برشمرد. مصرف بنه کوهی بین مردم محلی و عشایر استان خراسان راوج زیادی دارد و از این میوه غذاهای متنوع و خوشمزه ای تهیه می کنند.

1

  1. سلام
    دیروز دستگاه هایی که سفارش دادم به دستم رسید.
    امروز می‌خواهیم آنها را نصیبشان کنیم و ان شاء الله از فردا شروع به کار کنیم.
    دست گاه ها فوق‌العاده هستند فقط بعد از نصب فوق‌العاده تر هم می‌شود.😉
    ممنون و مچکرم از شما🙏🏻

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما